+31 (0)40 236 90 82
info@bluedragon.nl

Contact gegevens

Croy 9
5653 LC
Eindhoven

Informatie aanvraag

dragon talks soon
more about blue dragon
 
Logo Blue Dragon
AnalyseBrand ConceptBrand DesignRealisatie
WebdesignWeb ApplicatiesMobile AppsE-CommerceSocial Media
Online BrandingOnline MarketingOnline Usability
WebspaceWorkspaceStreamingSecurity

SOCIAL MEDIA

24/7 engagement

Mensen staan voortdurend met elkaar in verbinding en zijn altijd digitaal bereikbaar. Dit geldt in het bijzonder voor social media, waar 24/7 gesprekken en interacties plaatsvinden. Daar komt nog bij dat ook van merken en bedrijven wordt verwacht dat ze altijd via social media bereikbaar zijn.

Alleen aanwezig zijn is niet genoeg

Consumenten gebruiken social media als klankbord om hun ongezouten mening over merken, producten of diensten te delen. Alleen aanwezig zijn op social media is daarom tegenwoordig niet meer voldoende. Merken en bedrijven moeten ook actief luisteren, vragen beantwoorden en reageren op klachten.

De inzet van social media wordt pas echt succesvol wanneer ook snel op relevante berichten wordt gereageerd, negatieve berichten worden omgebuigd naar positieve reacties, actief de dialoog wordt opgezocht en gebruikers worden aangemoedigd om positieve berichten over bijvoorbeeld een product of service te plaatsen. Daar helpen wij bij. Samen met de klant creëren we een online identiteit, waarmee de doelgroep zich kan identificeren.

Social media integratie

Wij zorgen ervoor dat social media volledig is geïntegreerd in bestaande processen, systemen en software. Hierdoor kan de klant alle social media-activiteiten succesvol managen, de online aanwezigheid en het bereik vergroten, nog beter naar de doelgroep luisteren, sneller reageren op relevante berichten, gesprekken aangaan en mensen activeren.

We hebben de tools in huis om de integratie van social media tot een succes te maken. Een reeks slimme tools, waaronder:

Stategie uitstippelen

Social media inzet zonder duidelijke strategie is alles behalve doelgericht. De strategie is daarom ook altijd de sturende factor. Voordat we deze gaan uitdenken, moeten we eerst de nodige (markt)onderzoeken en data-analyses uitvoeren. Vervolgens stippelen we samen met de klant de social media strategie uit. Deze strategie geeft richting aan elke uiting, via ieder digitaal kanaal.

Samen zorgen we ervoor dat elke uiting direct herkenbaar is, maar ook de merkbelofte versterkt, het juiste gevoel bij de doelgroep teweegbrengt én commitment vergroot.

Social Media Management

De strategie nemen we als basis voor alle communicatie-uitingen via social media. Of dat nu in de vorm is van webcare, PR, community management, reputatiemanagement, publishing, influencer marketing of activatiecampagnes. Consistency is key. Daarom trekken we één lijn in alle communicatie. De identiteit, kernwaarden en cultuur van de klant vormen daarbij het kompas.

Ook het gebruik van stijlelementen moet consistent zijn. Deze leggen we vast in een stijlgids. Dit praktische naslagwerk geeft extra houvast bij het uitdragen van de visuele identiteit, alle unieke stijlkenmerken en de tone-of-voice. Samen zorgen we ervoor dat elke uiting direct herkenbaar is, maar ook de merkbelofte versterkt, het juiste gevoel bij de doelgroep teweegbrengt én commitment vergroot.

Monitoren en bijsturen

Het digitale domein verandert razendsnel. Ook de voorkeuren en verwachtingen van mensen veranderen voortdurend. Daarom monitoren en meten we continu het gedrag, de gebruikerservaring en het sentiment van de doelgroep. Op basis van waardevolle inzichten en klantfeedback stemmen we de timing, dosering, relevantie en context van elk online bericht nog beter af op het verwachtingspatroon van de gebruiker. Zo kunnen we de interactie via social media gerichter, relevanter en persoonlijker maken. Dit draagt niet alleen sterk bij aan een beter merkimago, maar ook aan een sterkere reputatie en betere bedrijfsresultaten.

A/B Testing

Ook experimenteren we regelmatig met verschillende varianten van social media berichten. Op basis van de testresultaten selecteren we de beste versie, om de doelgroep nog beter te bereiken, te prikkelen en te activeren.

Ready for socail business?

Wij verbinden niet alleen mensen aan merken en bedrijven, maar zorgen er ook voor dat klant en eindgebruiker samen werken aan een beter product of dienst. Met andere woorden: wij helpen onze klanten te transformeren naar een social business, zowel extern als intern.

Ook de stap zetten naar social business? Let’s go!

Wenst u meer informatie te ontvangen
over social media?

Neem dan contact met ons op via onderstaand formulier.