+31 (0)40 236 90 82
info@bluedragon.nl

Contact gegevens

Croy 9
5653 LC
Eindhoven

Informatie aanvraag

dragon talks soon
more about blue dragon
 
Logo Blue Dragon
AnalyseBrand ConceptBrand DesignRealisatie
WebdesignWeb ApplicatiesMobile AppsE-CommerceSocial Media
Online BrandingOnline MarketingOnline Usability
WebspaceWorkspaceStreamingSecurity

Abbott - Campagne

In opdracht van Abbott Diabetes Care heeft CONNEXX een omvangrijke campagne voor FreeStyle Libre ontwikkeld en landelijk uitgerold.

Het doel van de campagne was om deze revolutionaire manier van glucosemeten bij zoveel mogelijk diabetici onder de aandacht te brengen. 

Met het FreeStyle Libre Flash Glucose Monitoringsysteem maakt Abbott een einde aan de pijnlijke vingerprik voor het routinematig controleren van glucose.

De case

Dit revolutionaire systeem is in staat om op een geheel pijnvrije wijze en met slechts een
1-seconde-scan de bloedglucosewaarden van de gebruiker te meten.

De klantvraag

Voor de start van de online campagne was het merendeel van de diabetici nog niet bekend met het FreeStyle Libre-systeem.
Abbott heeft ons daarom verzocht om een doordachte campagne uit te zetten, om diabetici over deze revolutionaire manier van glucosemeten te informeren en het bestelproces van het FreeStyle Libre-pakket te stroomlijnen.

De uitdaging

Dit project vroeg om een heldere aanpak. Niet alleen vanwege de geavanceerde technologie achter het Monitoringsysteem, maar ook om diabetici compleet inzicht te geven in de innovatieve functionaliteiten van alle software en hardware, zoals de FreeStyle Libre-sensor en reader.
Als agency for Digital Performance had CONNEXX de taak om een informatieve en overtuigende online campagne rond de introductie van het revolutionaire systeem te ontwikkelen en succesvol uit te rollen.   

De oplossing: Visuals

Visuals versterken niet alleen de boodschap achter de introductie van een nieuwe toepassing, maar verhelderen ook de functionaliteiten van de toepassing. CONNEXX heeft daarom uitgebreide introductiefilms gecreëerd, om de campagne extra kracht bij te zetten.
De insteek hierbij was om de handen centraal te stellen. Het zijn immers de handen van de diabetici die het erg te verduren hebben door het frequente vingerprikken.

Duidelijke animatie-video's

Om de werkwijze van FreeStyle Libre aan de hand van visualisaties zo goed mogelijk te verduidelijken, hebben wij daarnaast ook een aantal informatieve animatie-video's ontwikkeld.
Zo is de hiernaast getoonde animatie-video "Hoe werkt de nieuwe manier van glucose meten bij diabetes?" onderdeel van de social media campagne voor Abbott. 

Website ontwikkeling

Tijdens de introductiefase van de campagne heeft CONNEXX daarnaast ook een informatieve website ontwikkeld, waar bezoekers alles te weten kunnen komen over deze nieuwe en revolutionaire manier van glucosemeten.
Via andersglucosemeten.nl konden diabetici zich bovendien alvast registreren, om in aanmerking te komen voor een FreeStyle Libre-startpakket.