+31 (0)40 236 90 82
info@bluedragon.nl

Contact gegevens

Croy 9
5653 LC
Eindhoven

Informatie aanvraag

dragon talks soon
more about blue dragon
 
Logo Blue Dragon
AnalyseBrand ConceptBrand DesignRealisatie
WebdesignWeb ApplicatiesMobile AppsE-CommerceSocial Media
Online BrandingOnline MarketingOnline Usability
WebspaceWorkspaceStreamingSecurity

Pim Tensen - Webwinkel

Vol trots presenteert Connexx het totaal vernieuwde ontwerp van pimtensen.nl – een begrip op gebied van CarHifi op internet.

PimTensen CarHifi is klant van Connexx vanaf het eerste uur. C.a. 8 jaar geleden kwam men naar ons bureau met het verzoek voor het ontwikkelen van een webwinkel. En dan niet ‘zomaar’ een webwinkel. Zoon en nu eigenaar Maikel Tensen had de ‘bescheiden ambitie’ de grootste online CarHifi webshop te worden van Nederland.

Meer dan zomaar een webwinkel: Het volgend hoofdstuk in een succesvolle reeks

Om aan deze wens invulling te geven was dus meer nodig dan  ‘zomaar een webwinkel uit de doos’. Connexx ontwikkelde een compleet nieuw en innovatief concept, dat onder meer huisstijl, webdesign, webshop en ecommerce strategie bevatte. De site was niet alleen mooi, maar bevatte tal van slimme conversie strategieën. Middels hoogwaardige cross- en upselling strategieën werd er voor gezorgd dat de webwinkel in een op prijs concurrerende markt toch rendabel kon zijn.

Social media, SEO & SEA

Bezoekers wisten de site ook te vinden. Door aanwezigheid in de juiste socialmedia en fora, vergelijkingswebsites en zoekmachines – zowel via SEO (zoekmachine optimalisatie) als via SEA (zoekmachine adverteren). Deze online promotie hadden succes. De website én het bedrijf groeide enorm. Het bedrijf mag zich inmiddels ook verheugen op een zeer grote bekendheid (én clientèle) door Nederland.

Een aansprekend webdesign en goede website beter maken

De lat lag dus hoog. Een succesvolle webwinkel en e-commerce strategie ontwikkelen is één, maar dit ook nog eens verbeteren is weer heel wat anders. De webdesigners van Connexx namen de opdracht echter graag aan. Door het succes -de website van mag zich op tienduizenden bezoekers per maand verheugen- begonnen de oude systemen in hun voegen te kraken. De concurrentie en technieken stonden ook niet stil. Hoewel de site deze  zelfs na al die jaren nog steeds probleemloos kon weerstaan, was dit ook een reden voor vernieuwing. PimTensen CarHifi staat immers niet voor gewoon ‘goed’, maar voor perfect – een marktleider en gids in haar branche.

Bij het design van de nieuwe webwinkel is erg veel tijd gestoken in het interactie ontwerp. Producten selecteren gaat makkelijker en nog meer op natuurlijke wijze. Ook kunnen aanverwante producten meteen worden meebesteld én tot pakket worden omgezet. Op deze manier ontvangt de klant aantrekkelijke kortingen op zelf samen te stellen pakketten. Producten kunnen in detail worden bekeken, bevatten uitgebreide en vergelijkbare sprecificaties, etc. etc.

Ook het logo en de huisstijl ging op de schop. PimTensen kreeg een compleet nieuwe look en feel –uitgewerkt in logo, huisstijl en webdesign. Het jeugdige karakter is behouden, maar het geheel is geprofessionaliseerd - volwassener geworden. Dit echter zonder de doelgroep & wortels uit het oog te verliezen: Nog steeds fris en vooruitstrevend.

Ook op technisch vlak is alles vernieuwd.  Onder de motorkap (om in de branche te blijven) is alles gloednieuw. Door het grote aantal bezoekers dat voornamelijk in de vroege avonduren de website bezoekt, moesten we compleet nieuwe scripts schrijven die alle functies goed bleven uitvoeren – ookal zijn er honderden mensen gelijktijdig online. Dit was een grote – maar erg leuke – uitdaging. Wij zijn ook erg content met het eindresultaat – Aldus Slava Makhnev, technisch directeur van Connexx.

Een goede website maakt wat los

Dat voor een goede website die echt verschil maakt geen giga budgetten nodig zijn, dat bewijst de PimTensen website wel. Er is natuurlijk geïnvesteerd, maar het zijn geen “honderdduizenden euro’s”. Bedragen die in shops als bol.com en wehkamp.nl in veelvoud geïnvesteerd zijn. Op gebied van CarHifi mag deze site zich echter absoluut aan deze grote meten – sterker nog – ze overheerst! Een leuke anekdote is een presentatie welke Reinout Bouman (directeur Connexx) hield voor de Kamer van Koophandel aan een groot aantal geïnteresseerden detaillisten voor webwinkels. “tijdens de presentatie noemde ik terloops PimTensen.nl als voorbeeld voor een succesvolle e-commerce strategie. Het viel even stil in de zaal, en vol ontzag werd gevraagd of wij “die  webshop” hadden gemaakt – want “die kenden ze wel”. Tot dat moment was het eigenlijk nooit in mij opgekomen dat de winkel zó bekend was – natuurlijk kende ik de statistieken, maar om een aantal willekeurige detaillisten zelf zo te zien reageren, was toch wel erg mooi!” – aldus de heer Bouman.

Wij wensen Pimtensen.nl erg veel succes in de toekomst! Wij nodigen u van harte uit een bezoek te brengen aan de  geheel vernieuwdewebshop.